En blogg om bevingade vänner

Alla inlägg under januari 2011

Av Fågelskådaren - 31 januari 2011 11:13

Det finns absolut fler alternativ men detta får duga så länge.  Jag hoppas att jag får några röster här.  Om någon röstar och väljer "Annan" kan Du väl tala om vilken i så fall.

Av Fågelskådaren - 6 januari 2011 14:49

...kan man ju se lite överallt faktiskt.  Jag minns för några år sedan, i slutet av juni (möjligen den 29e) som jag hade balkongdörren öppen och plötsligt kom en talgoxe in. Den "gjorde en gir" in till min hall och verkade förstås rädd och chockad.  Jag vet inte riktigt vem som kände sig mest förskräckt, jag eller talgoxen.  Jag öppnade dörren till lägenhten och tänkte att min lilla "gäst" skulle kunna flyga ut den vägen.  Men till slut flög den ut samma väg som den kom, dvs. genom balkongdörren.  Den hann lämna ett "visitkort" på vardagsrumsgolvet.

Presentation

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Länkar

Björktrast/Snöskata

   

Blåkråka

 

Duva

 

Duva

 

Falk

 

Fiskgjuse

 

Fiskmås

 

Fiskmås

 

Fiskmås

 

Gråsparv

 

Gräsand

Gräsand

 

Kaja

 

Kanadagäss

Savannblåkråka

 

Skrattmås

 

Skrattmåsar

 

Sädesärlor

 

Tornseglare

 

Undulat i Alice Springs

Sök i bloggen

Senaste inläggen


Skapa flashcards