En blogg om bevingade vänner

Alla inlägg under november 2010

Av Fågelskådaren - 18 november 2010 20:00

 Koltrasten är välkänd i svenska miljöer och 1962 blev den i en omröstning i Dagens Nyheter, utsedd till Sveriges nationalfågel av läsarna.


Skulle vilja påstå att hannen är omisskännlig.


Det finns många platser på Internet att läsa mer på, bl.a här.

Av Fågelskådaren - 18 november 2010 19:30

Jag ser mig absolut inte alls som någon "fågelexpert" men en del kan jag och har åtskilliga böcker, både med riktiga foton och med teckningar.  Det är böcker både om fåglar i Sverige och i övriga världen.


Jag har nu valt att ha en omröstning om fåglar som går att skåda i vårt land.  Det kan vara svårt nog då man definitivt kan ha många favoriter.  Ibland kan man tycka att fågeln är otroligt vacker eller har en vacker sång, ibland också både och.


Det är högst sannolikt att jag kommer att ha flera omröstningar framöver.  Så om du  som ev. besöker den här bloggen inte hittar din favorit kan den finnas i en annan omröstning. Så misströsta inte!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Kategorier

Länkar

Björktrast/Snöskata

   

Blåkråka

 

Duva

 

Duva

 

Falk

 

Fiskgjuse

 

Fiskmås

 

Fiskmås

 

Fiskmås

 

Gråsparv

 

Gräsand

Gräsand

 

Kaja

 

Kanadagäss

Savannblåkråka

 

Skrattmås

 

Skrattmåsar

 

Sädesärlor

 

Tornseglare

 

Undulat i Alice Springs

Sök i bloggen

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards